Nu sunt un mare fan al Coca Cola insa campaniile de marketing online si in special filmuletele virale sunt de-a dreptul geniale. Ultimul astfel de filmulet peste care am dat se numeste “Coke Tweet Machine” si a fost realizat in orasul El Prat din Spania.
Pe scurt ideea este urmatoarea: in urma unei analize efectuate de catre Coca Cola a rezultat faptul ca El Prat este orasul din Spania cu cel mai mare procent de postari negative pe reteaua de socializare Twitter. Pentru schimba acest lucru, in oras, s-a adus un automat ce iti calcula pretul unei doze de Coca Cola in functie de tipul postarilor pe Twitter, cu cat numarul postarilor pozitive era mai mare cu atat doza era mai ieftina si invers.
Nu vreau sa plictisesc foarte mult cu date despre filmulet deoarece toata campania si rezultatele acesteia sunt explicate in filmulet insa in schimb vreau sa scriu doua randuri despre modul in care acest mega brand creaza discutii si strange fani prin intermediul internetului. Insusi faptul ca eu scriu acest articol cu privire la campania in cauza inseamna ca si-a indeplinit obiectivul, acela de a crea emotie, de a crea discutii cu privire la brand.
Daca luam la rand filmuletele celor de la Coca Cola o sa vedem ca aproape toate au acel ceva ce te face sa dai share, sa spui mai departe prietenilor. In momentul de fata social media este instrumentul perfect pentru ca mesajul tau sa poata devenii viral, nu exista o modalitate mai simpla de transmitere a mesajului. Nu este usor sa poti crea un astfel de spot, nu este usor sa gasesti acel ceva ce va porni discutii insa genul acesta de filmulete ajuta foarte mult in a-ti dezvolta creativitatea si de ce nu in a crea o astfel de campanie de marketing.
De-a lungul timpului am mai studiat oarecum si alte filmulete de succes de la Coca Cola si pot spune ca toate se leaga oarecum de subiecte sensibile, subiecte ce trateaza diferite probleme sociale. Din punctul meu de vedere acest lucru poate fi un indiciu in cazul in care vreti sa incercati o astfel de campanie de marketing online.