Trebuie sa recunosc, nu am cele mai obisnuite gusturi atunci cand vine vorba de masini. Nu ma vad conducand vreodata o masina banala, lipsita de caracter, doar pentru ca este fiabila sau consuma putin. Acesta este si motivul pentru care am ales sa imi cumpar un Smart Roadster, pentru mine masina ideala pentru Bucuresti.
De cand am achizitionat masina am tot primit pe Facebook diverse intrebari cu privire la aceasta motiv pentru care o sa incerc sa raspund la ele prin intermediul acestui articol. Un Smart Roadster este precum un bulldog englez, nu este cel mai frumos, nu este cea mai fiabila masina, nu este cea mai utila insa are acel ceva ce pe mine m-a facut sa o iubesc. Eu unu nu as da aceasta masina pe nimic, cel putin atat timp cat o sa locuiesc in Bucuresti.
Principalul avantaj al masinii este fara discutie dimensiunea, este o masina foarte mica (nu atat de mica precum un ForTwo insa mult mai mica decat restul). Al doilea mare avantaj este consumul, masina mea consuma in jur de 6-7 l/100km in Bucuresti, ceea ce este mai mult decat decent (exista si Roadster-uri care consuma 12 l/100km dar acolo este o alta poveste). Al treilea avantaj este costul relativ mic al reviziilor, o revizie la un service specializat Smart costa in jur de 250 de lei, revizi in care intra filtre (inclusiv cel de combustibil), ulei si manopera. Mare atentie insa nu toate piesele sunt ieftine schimbarea ambreajului costa in jur de 1500 de lei.Un alt aspect de luat in calcul este look-ul masinii, un Roadster fie ti se pare cea mai tare jucarie fie ti se pare o mizerie nu exista cale de mijloc. Un lucru iti pot garanta insa, masina asta intoarce mutle capete pe strada pentru o masina de 3000-4000 de euro.
La capitolul dezavantaje de departe cel mai mare este suspensia mult prea rigida. Pe drumuri nu tocmai netede vei avea impresia ca masina topaie pe strada. De asemenea canalele de pe DN1 ti se vor parea cele mai mari gropi. Un alt dezavantaj este reprezentat de catre garda la sol, Smart Roadster este o masina foarte joasa asa ca mare atentie la borduri inalte. Un alt dezavantaj este lipsa spatiului de depozitare, aceasta este o masina de oras nu prea ai foarte multe locuri in care sa iti pui bagajele, portbagajul din fata iti ajunge doar pentru o geanta de mers la sala iar in spate nu prea exista loc. Ultimul dezavantaj din punctul meu de vedere este dat de cutia de viteze. In modul automat, vei avea impresia ca in interiorul cutiei este un batran de 90 de ani care schimba vitezele plus ca la un drum de munte va trebui sa te obisnuiesti motorul subturat. Bine toate acestea se pot rezolva comutand pe modul manual.
In cazul care vreti sa va achizitionati o astfel de jucarie trebuie sa fiti atenti la o serie de lucruri. In primul rand motorul obisnuieste sa manance ulei asa ca verificati nivelul de ulei ca nu cumva sa fiti nevoiti sa mergeti cu bidonul de ulei dupa voi pentru a completa pierderile. Daca masina mananca ulei veti fi nevoiti sa faceti o segmentare motorului iar acest lucru costa in jur de 2000-2500 de lei. O alta problema des intalnita este la masinile cu acoperisul din material textil, de obicei au probleme la decapotare. In cazul in care sunt cablurile stricate (majoritatea cazurilor) veti fi nevoiti sa scoateti din buzunar aproximativ 1500 de lei pentru reparatie. O alta problema tot la acoperis este data de mici scurgeri pe langa cheder, sucurgeri ce vor ajunge in boxa si o vor strica (este recomandat sa schimbati boxele cu unele cu membrana de cauciuc). Iarasi trebuie sa aveti in calcul ca inclusiv in dezmembrari elementele de Smart Roadster sunt destul de scumpe, se gasesc rar si nu sunt tocmai ieftine. Mult mai multe detalii cu privire la toate modelele Smart inclusiv Roadster puteti gasi pe siteul Evilution.
In concluzie daca vreti o masina sau mai bine zis o jucarie de oras pana in 4000 de euro cred ca Smart Roadster este alegerea ideala. Da are problemele ei insa va garantez ca este o adevarata placere sa o conduci. Daca mai aveti si alte intrebari cu cea mai mare placere va pot raspunde!