Pana de curand am avut un proiect de suflet , o masina de weekend pe care am cautat-o luni bune inainte sa o cumpar, mai exact un Smart Roadster Brabus. Din pacate, din mai multe motive, am fost nevoit sa o vand in iarna lui 2019, proiectul devenind prea complicat pentru mine. Dupa vanzarea acesteia a inceput o lunga cautare a unei noi masini de weekend, o masina ce ar trebui sa se transforme intr-un poriect (sper eu).
Lista de variante a fost oarecum scurta si anume BMW E30, BMW Z4 E85, Audi S4 B6, Saab 9-3 Cabrio. Cam astea erau variantele pe care le luasem in calcul in limita bugetului pe care il aveam. Prima masina pe care am gasit-o a fost un Audi S4 cu motor de 4.2 litrii foarte intretinuta insa cu probleme la acte. Ulterior am gasit un BMW E30 la fel cu niste mici probleme la acte, numere rosii expirate. La Saab am gasit iarasi ceva insa motorizarea pe care o vroiam eu imi depasea destul de mult bugetul. In luna Februarie am dat peste un BMW Z4 E85 din 2004, o masina intr-o stare foarte buna pentru varsta ei.
Despre acest Z4 E85 voi incepe o mini serie cu tot ce voi face la el, incepand de la achizitie pana la revizii sau alte modificari. Asa ca primul episod al seriei nu putea fi altul decat achizitia acestuia.
Asa cum am mentionat mai sus masina este un BMW Z4 E85 din 2004 cu motor de 2.2 litrii 170 de cai Euro 4 (sa poata fi fericita si doamna Firea). Masina are 118.000 de kilometrii (teoretic reali practic doar Dumnezeu stie) si o multime de dotari mai ales pentru o masina veche de 16 ani. Pretul masinii a fost de 6800 de euro iar in banii acestia pe langa masina am mai primit un set de anvelope de iarna cu tot cu jante pe 16 inchi, hardtop pentru iarna, inca un motoras pentru decapotare (decapotarea merge perfect acum) inca un infotainment de rezerva just in case.
De canda am cumparat masina si pana in prezent am condus aporximtiv 500 de kilometrii. Voi incerca sa las cateva impresii pro si contra cu privire la aceasta masina, atat cat se poate in asa de putini kilometrii parcursi.
Impresii pozitive despre BMW Z4 E85
- Aspectul. Din punctul meu de vedere BMW Z4 E85 este o masina geniala atunci cand vine vorba de aspect. Exista posibilitatea sa fiu putin subiectiv intrucat sunt un mare fan al erei de design marca Chris Bangle la BMW.
- Cabrio. Pe perioada primavaerii sentimentul de libertate pe care ti-l confera o masina cabrio este greu de egalat.
- Intretinerea. BMW Z4 E85 este o masina ce are la baza motoarele si mecanica de pe Seria 3 E46. Acest lucru il face extrem de usor de reparat, practic poti gasi o cutie de viteze din dezmembrari cu doar 400-500 de euro. Spre deosebire de Smart Roadster Brabus unde puteai da pe un singur element de caroserie 100-150 de euro.
- Confort. Desi este un Roadster nu pot spune ca este deloc rigida. Masina sta bine pe strada si amortizeaza foarte ok gurile de canal si trecerile peste liniile de tramvai.
- Portbagajul. Desi este un cabrio Z4 E85 are acoperis de tip Soft-Top fapt ce permite destul loc in portbagaj chiar atunci cand masina este decapotata. Poti merge linistit, cu doua genti de voiaj, destul de mari in portbagaj.
Impresii negative despre BMW Z4 E85
- Motorul. Motorul de 2.2 si 170 de cai nu este neaparat cel mai sportiv motor. Pe mine personal nu ma deranjeaza deoarece nu sunt adeptul mersului tare insa pentru cineva ce vrea putere s-ar putea ca acest motor sa nu fie suficient.
- Cutia de viteze. Cutia de viteze automata este o cutie lansata de BMW pe la inceputul anilor 2000 daca nu chiar inainte. Nu va asteptati sa schimbe vitezele precum noile cutii ZF automate ce se regasesc pe masinile noi. Cu toate astea o data ce te obisnuiesti cu pedala poti invata usor comportamentul cutiei.
- Pozitia la volan. Nu imi dau seama daca problema este la pozitia la volan sau la botul prea lung al masinii insa un lucru este cert. Indiferent cum setez scanul nu ai cum sa vezi mai mult de jumatate din botul acestei masini.
Impozite si taxe la un BMW Z4 E85 cu motor de 2200
Chiar daca din punct de vedere mecanic este o masina relativ ieftina de intretinut la capitolul obligatii fata de stat lucrurile stau putin diferit. Impozitul pentru masina este unde in jurul sumei de 900 de lei in functie de judetul in care locuiti. De asemenea asigurarea RCA este maricica, eu din pacate majoritatea masinilor le am pe firma motiv pentru care eu ca si persoana ma incadrez in clasa de bonus malus B1. Ei bine in aceasta clasa de bonus malus, cu permis de mai bine de 10 ani asigurarea masinii pe o perioada de 6 luni este de 800 de lei. Pe o perioada de un an era undeva in jurul sumei de 1450 de lei. Mare atentie sumele de mai sus sunt pentru cea mai ieftina asigurare, daca vreti Generali sau Groupama veti scoate din buzunar aproape dublu.
In concluzie, pentru mine masina este geniala sunt maxim de incantat de ea. Am vrut o masina frumoasa si din punctul meu de vedere fix asta am primit. Sincer imi e greu sa cred ca poti cumpara o masina mai frumoasa de atat in banii acestia. Pentru cei ce vor sportivitate ar fi oarecum indicat sa caute modelele cu motor de 3.0 si cutie SMG sau manuala.
Intrucat in weekend voi merge cu masina la revizia periodica (ulei si filtre) voi revenii cu un nou articol pe aceasta tema. Pana atunci in cazul in care sunteti in cautarea unui Z4 E85 si aveti intrebari feel free to ask!