Tinand cont de faptul ca tocmai ce am bagat masina la hibernare, m-am gandit ca ar fi util (pentru unii) sa fac un scurt rezumat al primului an petrecut alaturi de BMW Z4 E85. Ma voi axa pe partea utila a lucrurilor precum: costuri de intretinere, modificari efectuate si mici probleme aparute.
Costuri de intretinere BMW Z4 2.2i
BMW Z4 vine in mare pe platforma lui E46, masina mea avand motorul M54 de 2200 cmc. Costurile de intretinere pentru aceasta masina nu sunt atat de mari pe cat par, mai exact un schimb de ulei plus filtre in service autorizat costa in jur de 800 de lei, deloc mult avand in vedere ca in masina intra aproximativ 7l de ulei. Tot la ea am mai schimbat si suportii de la motor undeva la 800 de lei cu tot cu manopera. Placutele frana fata spate m-au costat si ele undeva la 500 de lei cu tot cu manopera. Per total costurile de intretinere nu sunt deloc mari, plus ca in mare parte la costurile de mai sus aproximativ 30% este manopera.
Modificari aduse pana in prezent
Pentru mine, momentan, masina este la rosu asa cum imi place mie sa ii spun. Am reusit sa o aduc in forma dorita insa mai sunt multe aspecte de finete ce trebuiesc rezolvate. Masina a fost revopsita complet in culoarea Nitro Yellow (disponibila pe noua Toyota Supra), jantele pe 17 originale au fost schimbate cu un set de Rotiform Six pe 19inchi (19×8.5), bara fata a fost schimbata cu o bara originala de Z4M, bara careia i-a fost adaugat un lip de carbon Schmiedmann si un set de nari negre tot de la Schmiedmann, iar la interior masina a primit un set de centuri galbene montate la AFS.
Cum spuneam initial masina este la rosu deoarece la vopsea mai sunt mici ajustari de facut, suspensia trebuie schimbata deoarece masina sta prea sus, la interior iarasi are nevoie de putina atentie, jantele trebuiesc reconditionate iar in partea din spate inca nu sunt hotarat daca sa ii fac conversie la evacuare dubla sau sa raman la actuala varianta cu o singura evacuare. Asta inseamna ca vom avea de munca inclusiv in 2021 daca timpul si banii imi vor permite acest lucru.
In cazul in care exista persoane ce doresc sa achizitioneze diverse produse de pe Schmiedmann.com, imi poate scrie deoarece le pot aduce si eu pe baza de comanda. In viitorul apropiat voi da comanda de suport pentru hardtop, asa ca daca este cineva interesat de ceva imi poate scrie. Mai mult toate piesele pentru compeltarea barbii (tunele de aer, capace etc) au fost achizitionate de la ropiese.ro.
Probleme aparute anul acesta
Prima problema este specifica motorului M54 si anume mancatul de ulei. Masina papa cam 1L de ulei intre schimburi. Am mai avut o mica problema la senzorul de la axa cu came, problema rezolvata cu 500 de lei, si senzorul de airbag iarasi o problema comuna din cate am citit la Z4 E85. In rest masina se comporta foarte bine am facut mai mult de 10.000 de km in acest an si pot spune ca sunt extrem de multumit.