De curand m-am hotarat sa incep o noua serie de articole. Mai exact este vorba despre review-uri la diverse autoturisme pe care eu le gasesc interesante. Tinand cont ca acesta este primul articol, din aceasta serie, am considerat ca ar fi ok sa incep cu una dintre masinile mele, mai exact cu un BMW Seria 2 F22 218i din 2016.
Cei ce ma cunosc stiu ca am o problema cu ideea de motor diesel asa ca putin probabil ca in aceste articole sa gasiti modele diesel insa niciodata nu voi spune niciodata.
De ce am ales BMW Seria 2 F22 218i?
Atunci cand vreau sa achizitionez o masina principalul criteriu dupa care ma ghidez este personalitatea masinii. In viitorul apropiat nu voi cumpara cu siguranta un VW Golf de exemplu, nu pentru ca nu ar fi o masina ok ci pentru ca, din punctul meu de vedere este o masina cu zero personalitate (exceptie face modelul GTI).
Revenind insa la subiectul acestui articol, am ales acest Seria 2 din trei motive:
- Desi este un model BMW nu este unul atat de compun precum Seria 3 sau Seria 5. Din punctul meu de vedere este o masina destul de rara pentru un BMW si o masina cu extrem de multa personalitate.
- Este o masina relativ mica. Din start am exclus ideea de a cumpara o masina mare, am vrut ceva mic cu o aliura oarecum sport, de preferat in doua usi. La acest aspect pot spune ca BMW Seria 2 exceleaza.
- Consumul de carburant. Merg destul de mult cu masina, iar majoritatea kilometrilor facuti sunt in oras asa ca aveam mare nevoie de o masina cu un consum decent. Nu am un stil de condus tocmai eco si cu toate acestea masina, dupa 30.000 de km facuti in primul an, are un consum mediu de 8.3%. Din punctul meu de vedere pentru un motor de 1.5 biturbo de 136 de cai este mai mult decat decent.
Cu toate acestea nu este totul doar roz, desi masina are o multime de calitati insa are si o lista destul de lunguta de aspecte nu tocmai placute.
Ce imi place la BMW Seria 2 F22 218i:
- Consumul. Masina are un consum decent pentru un motor 1.5 biturbo de 136 de cai putere. Personal folosesc masina de aproape un an de zile, 90% in oras iar consumul mediu este de 8.3l la 100 de km.
- Cutia de viteze. Cutia de viteze automata ZF de la BMW este, din punctul meu de vedere, una dintre cele mai bune cutii automate disponibile la ora actuala pe piata. In modul ECO sau Confort aceasta te ajuta la obtinerea unui consum decent de carburant, in timp ce in modul Sport si Sport+ te ajuta foarte bine in depasiri, fie ele si la limita. La capitolul cutie de viteza as avea o mica observatie, in modul ECO si Confort masina are tendinta sa mearga putin subturata fapt ce poate fi uneori destul de deranjant.
- Izolare fonica. Desi Seria 2 este o masina oarecum entry-level pentru BMW, aceasta este izolata fonic impecabil mai ales daca este sa comparam cu masini din aceasi zona de pret.
- Confort. Desi masina este echipata cu jante pe 17 inchi si anvelope 225/45/R17 aceasta este extrem de confortabila. Suspensia face fata foarte bine oricarei groi. Cu toate acestea va recomand sa le evitati eu, la 40.000 de km deja a trebuit sa indrept jantele la vulcanizare din cauza gropilor si asta in conditiile in care sunt destul de atent.
- Sportivitate. Desi motorul 1.5 de pe 218i este un entry level acesta nu este deloc lenes mai ales pe aceasta masina. Am facut pana in prezent aproximativ 30.000 de km cu masina si nu am simtit vreodata ca nu ar putea face fata unei depasiri fie ele si pe autostrada la viteze destul de ridicare.
Ce nu imi place la BMW Seria 2 F22 218i:
- Portbagajul. Desi este unul destul de generos deschiderea sa este destul de ingusta, iti poti lua adio de la bagaje ceva mai voluminoase.
- Costurile ridicate de intretinere. Costurile de intretinere sunt destul de ridicate, de exemplu inlocuirea unui simplu bec de pozitie (5 lei in Petrom) costa peste 100 de ron la Automobile Bavaria. O baterie noua costa peste 2000 de lei, un schimb de placute de frana doar fata cu tot cu senzori peste 1500 de lei.
- Sistemul Start-Stop. Din pacate nu poti dezactiva compel sistemul Start-Stop, va trebui sa il opresti tu manual la fiecare pornire a masinii.
- Incalzirea in scaune. Incalzirea in scaune este foarte ok in primele 5 minute de la pornire, dupa acestea incalzirea are doua moduri foarte fierbinte si extrem de fierbinte. Pentru mine incalzirea, chiar si pe treapta unu, este mult prea intensa.
Concluzii:
Desi sunt o persoana ce se plictiseste relativ repede de o masina, BMW Seria 2 F22 continua sa ma incante si acum la aproximativ 12 luni de la achizitie si 30.000 de km parcursi. Marea majoritate a timpului masina a mers in oras si s-a comportat impecabil insa am facut inclusiv road-trip pana in Croatia unde la fel s-a comportat impecabil fara nici cea mai mica problema. Suspensia, scaunele si pozitia la volan reduc simtitor oboseala la drum lung.
La momentul redactarii articolului masina are 43.000 de km si 0 probleme. Am facut decat reviziile uzuale fara a schimba nimic suplimentar in fara de consumabile precum filtre, uleiuri, placute etc. Un aspect oarecum enervant la acest capitol sunt recomandarile celor de la BMW, acestia recomanda schimbul de ulei si filtre la 25.000 de km ceea ce mie mi se pare extrem de mult, eu aleg sa il fac la maxim 15.000 de km.
Mai multe informatii despre masina gasiti direct pe siteul celor de la BMW.